V Univerzitetni kliniki za pljučne bolezni in alergijo Golnik se vsi zaposleni trudimo, da pacientom omogočamo kakovostno, varno, strokovno in enakopravno zdravstveno obravnavo. Želimo, da zdravstvena obravnava temelji na zaupanju in spoštovanju med zdravstvenim delavcem in pacientom.
Pacientove pravice in postopke uveljavljanja pravic pri vseh izvajalcih zdravstvenih storitev določa Zakon o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/8, 55/17, 177/20 in 100/22 – ZNUZSZS). Zakon določa postopke uveljavljanja pravic v primeru, ko so kršene pravice in s pravicami povezane dolžnosti.
Zakon o pacientovih pravicah opredeljuje dolžnosti pacienta, te so:
- dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja,
- v času bolezni ravnati v skladu s prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenja, v katere je ustno oziroma pisno privolil,
- dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem, ki so mu znane in so pomembne za nadaljnjo zdravstveno oskrbo, zlasti podatke o svojih sedanjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, boleznih v rodbini, morebitnih alergijah in zdravilih, ki jih uživa,
- obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavijo med zdravljenjem,
- biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in drugih pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev,
- spoštovati objavljene urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev,
- pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali zdravljenje.
Zakon o pacientovih pravicah določa pravice do:
- dostopa do zdravstvene obravnave in zagotavljanja preventivnih storitev,
- enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni obravnavi,
- proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvene dejavnosti,
- primerne, kakovostne in varne zdravstvene obravnave,
- spoštovanja pacientovega časa,
- obveščenosti in sodelovanja,
- samostojnega odločanja o zdravljenju,
- upoštevanja vnaprej izražene volje,
- preprečevanja in lajšanja trpljenja,
- drugega mnenja,
- seznanitve z zdravstveno dokumentacijo,
- varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov,
- obravnave kršitev pacientovih pravic,
- brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.
Če menite, da so vam bile kršene pacientove pravice, lahko podate pisno zahtevo za obravnavo. V Kliniki Golnik se trudimo za pozitivno reševanje pritožb, saj s tem lahko še izboljšamo kakovost in varnost zdravstvene obravnave.